Tisdag= Boktips

Hejsan bloggen!

Jag blev klar med min labbrapport igår och skickade den till min lärare. Och nu ska jag börja på labbrapport nummer 2 som ska vara inne imorgon. Usch, det är så mycket i skolan just nu. Snart sommarlov, snart 10 veckors ledighet. Haha, kollade just igenom min kalender. Det är ju bara 3 veckor kvar till sommarlovet. Jippi!

I lördags när jag skulle åka till Yurkiet köpte jag en bok, 14 år till salu. Jag har nästan läst ut hela nu och den är sjukt bra, men så jävla hemsk! Det handlar om en flicka som blir våldtagen av en kille i hennes skola. Sedan när hennes kompis frågar om dem ska hora för att tjäna pengar bestämmer hon sig för att göra det. Hon dras in i ett helvete, en ond cirkel som hon inte kommer ut ifrån.

Denna historian är sann. Om du är känslig för sånna här böker borde du inte läsa den.




 ♥


Kommentarer
Postat av: Lovisa

haha, jag tkr den boken är jättedålig! tjejjen är ju fett korkad, jag fattar ju inte hur hon tänker själv. om man blir våldtagen kan jag förstå att man har svärt att få förtroende för killar och man inte vill ha sex. men att man väljer att ha sex med äckliga gubbar får man skylla sej själv...



puss<3 :)

2009-05-21 @ 12:57:50
URL: http://lovisapalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0